Verleg sociale normen door kunst

In ‘Unmasked’ staan diverse, impactvolle verhalen staan centraal. Elk verhaal bevat een component waarmee de aanschouwers resoneert. Microagressies die je hebt ervaren. Discriminerende opmerking die je misschien wel hebt gemaakt. Op deze manier stap je weg van alleen de theorie van inclusie. Je creëert een ervaring. Het start organisatiebreed een gesprek. Inclusie is een onderwerp en begrip wat je beter kunt begrijpen door het echt te voelen. Hoe voelt het om buitengesloten te worden? Hoe voelt het om geconfronteerd te worden met discriminatie? Hoe voelt het om je altijd te moeten aanpassen aan je omgeving?

Het doel van de expositie is om diverse perspectieven te belichten, polarisatie tegen te gaan en inclusie te bevorderen. Onderzoek van onder andere Universiteit van Amsterdam, University College in Dublin en Oxford University laat zien dat kunst een middel is om dit doel te bereiken. Kunst kan ertoe leiden dat mensen zich pro-sociaal gedragen. Kunst kan helpen om sociale normen te verleggen en sociale verandering realiseren.

Blueyse is ervan overtuigd dat bedrijven eerst intern het gesprek met elkaar aan moeten gaan. Draagvlak moet eerst intern gecreëerd worden, vervolgens geïntegreerd in de bedrijfstategie, voordat ze extern communiceren over inclusie. Hierdoor voorkom je ‘woke-washing’.

Wij geloven dat deze expositie een begin is van een sociale verandering. Wil jij ook het gesprek starten over thema’s rondom inclusie? Dan komt de expositie graag jouw bedrijf bezoeken.

Over Blueyse

Blueyse is een inclusief marketingbureau. Wij zijn op een missie om dromen en sociale verandering te realiseren. Wij zijn wereldwijd werkzaam om inclusieve marketing de nieuwe norm te maken. Met onze unieke marketing aanpak helpen wij partners relevant te blijven in deze super-diverse maatschappij.

Heb je vragen over de expositie? Neem contact op met Julie Hemels – Hoff via julie@blueyse.nl of connect met haar op LinkedIn.

Deel dit artikel