15-06-2023
Inclusieve marketing en communicatie
Dit event staat in het teken van de rol en verantwoordelijkheid van marketing- en communicatieprofessionals aan het divers, inclusief en gelijkwaardig maken van cultuur. Dit doen we door gezamenlijk te reflecteren, kennis en ervaringen uit te wisselen met collega marketeers en te inspireren met praktijkvoorbeelden.
Culturele organisaties willen relevant zijn voor een groot en divers publiek en streven er daarom naar intern en extern een afspiegeling te zijn van de samenleving. De realiteit is dat er nog gezet kunnen worden om cultuur werkelijk voor iedereen toegankelijk te maken, ongeacht achtergrond, leeftijd, gender, beperking, seksuele oriëntatie, religie, sociaaleconomische status en opleidingsniveau.
De opbrengst van deze bijeenkomst is:
- Kennis over wat inclusieve marketing en communicatie inhoudt.
- Inzicht in de manieren waarop culturele organisaties zich open kunnen stellen voor nieuwe doelgroepen met eerlijke lessen en praktische tips.
- Begrip over de rol van marketing en communicatieprofessionals in het proces van verandering naar een diverse, inclusieve en gelijkwaardige cultuursector.
De middag bestaat uit een klein aantal plenaire sessies en deelsessies in kleinere groepen. Dit zijn workshops waarin je zelf aan de slag gaat, presentaties van praktijkvoorbeelden en vraag en antwoord sessies met marketing- en communicatie experts.
Aanmelden
De deelnametarieven zijn exclusief BTW en inclusief consumpties:
Cultuurmarketing stelt een aantal gratis tickets beschikbaar aan personen die deze bijeenkomst willen meemaken, maar het aan financiële middelen of ondersteuning ontbreekt om het deelnametarief te betalen. Indien je hier gebruik van wilt maken, stuur dan voor 31 mei 2023 een mail naar .