Publiek

Hoe ziet jouw publiek van de toekomst eruit? Die mooie collectie fans van alle leeftijden, van alle genders, van alle kleuren en met alle smaken. Lees hier hoe andere culturele organisaties een inclusief en divers publiek bereiken.

Breng alle potentiële doelgroepen in kaart.

Breng naast huidige, alle potentiële doelgroepen in kaart, op basis van de diversiteit in jouw werkveld. Benoem wat het aantrekken van potentiële doelgroepen betekent voor jouw organisatie. Verlies huidige doelgroepen niet uit het oog.

Ga na hoe toegankelijk jouw producten en diensten en jouw organisatie zelf zijn voor potentiële doelgroepen.

Bepaal in hoeverre jouw producten, diensten en jouw organisatie aansluiten bij de behoeften en mogelijkheden van potentiële doelgroepen.

Betrek mensen uit potentiële doelgroepen.

Betrek sleutelfiguren uit potentiële doelgroepen bij het verder ontwikkelen van jouw producten en diensten en het aantrekken van potentiële doelgroepen. Onderzoek in hoeverre zij zich echt met jouw organisatie verbonden, gewaardeerd en thuis voelen.

Woorden doen ertoe: hanteer de juiste taal en toon.

Gebruik via marketing en communicatie de specifieke kanalen en relevante media van potentiële doelgroepen. Straal in alle communicatie uitingen uit dat jouw organisatie inclusief is, denkt en doet.